Hold gang i det sociale på din arbejdsplads under Corona

b3460

Corona-krisen har for alvor sat sit spor i arbejdslivet hos de fleste danskere. Hvis du er en af dem, der er nødsaget til at arbejde hjemmefra, vil du sikkert kunne nikke genkendende til den kendsgerning, at livet er blevet en smule kedeligt. Især på den sociale front. Den manglende kontakt til andre mennesker kan være utroligt belastende for din psyke, og kan i værste instans påvirke din produktivitet og arbejdsglæde.

Der findes heldigvis måder, hvorpå du kan modarbejde de negative effekter af at være væk fra din arbejdsplads. Her er to måder, hvorpå du på en samfundsansvarlig og sikker måde kan holde gang i det sociale på din arbejdsplads under Corona. 

Ring til kollega

Ring til dine kolleger i din fritid

Selvom mange danskere er begyndt at bruge kommunikationsmidler som Google Teams og Zoom, er det ikke alle arbejdspladser, der kræver disse online møder. Det kan være, at du nu er en af dem, der dag ud og ind skal sidde ved dit skrivebord, uden nogen form for kontakt til dine kolleger. Hvis dette går dig på, kan du med fordel overveje at ringe til dine kolleger i din fritid. Det kunne for eksempel være for at høre, hvordan de går og har det, og bare det at småsludre lidt med andre mennesker kan være en kæmpe hjælp til at løfte dit humør. 

Firmajulegave

Til chefen: arrangér en online firmajulefest

En glimrende måde at løfte arbejdsmoralen i disse tider ville være at arrangere en online firmajulefest. Hvis du sidder som chef og har observeret, at dine ansattes produktivitet er styrtdykkende, så kan det i høj grad skyldes, at de savner social kontakt med deres kolleger. Det kan især være hårdt at arbejde alene, hvis det er meget kedeligt og repetitivt computerarbejde. At arrangere en online firmajulefest vil kunne sparke liv i de sociale bånd, der normalvis sikrer en tilfredsstillende produktivitet på din arbejdsplads. Du kan desuden overveje at sende dine ansatte firmajulegaver, som tak for deres indsats. Dette kan i sig selv være nok til at løfte arbejdsmoralen betydeligt, og er i bund og grund altid en god måde at vise sine ansatte, at man værdsætter deres arbejde. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *